Creosite
Chorzów 41-506, ul. Lipowa 4
hello@creosite.pl
Back

Algorytmy Google: Panda, Penguin i Hummingbird

Zastanawialiście się co oznaczają nazwy silników googla odpowiadających za wyniki wyszukiwania? Algorytmy google: Panda, Penguin i Hummingbird są odpowiedzialne, za każde słowo wpisane w wyszukiwarkę. Panda jest częścią algorytmu odpowiadającego za ranking strony, Penguin bada jakość linków a Hummingbird zapewnia najlepsze wyniki dla wpisywanych zapytań – https://creosite.pl/

Za co odpowiada każdy z algorytmów google?

Google Panda

Ma na celu weryfikację treści pod kątem jej jakości. Dostęp mobilny powoduje, że ilość treści w internecie jest z dnia na dzień coraz większa. Google oczyszcza sieć z wyników, które mają słabą treść. Za niskiej jakości kontent rozumiana jest informacja przekopiowana albo zbyt krótka.

TIP 1

Podczas budowania strony pamiętaj, że na wyniki w wyszukiwarce odpowiadać będzie ilość tekstu na stronie, zdublowana treść (częsty przypadek w sklepach internetowych gdzie opisy są niemal identyczne a zmienia się tylko nagłówek) i jakość informacji. Jakość to treść, którą sam chciałbyś przeczytać odwiedzając dany link po uprzednim zadaniu pytania. Clickbait jest więc w google bardzo źle postrzegany.

Google Penguin

Ma na celu weryfikację witryny pod kątem linków wewnętrznych, wychodzących i przychodzących (więcej o link buildingu napisaliśmy w tym miejscu – https://creosite.pl/link-building. Aktualizacje tego algorytmu spowodowały, że z sieci zaczęły znikać farmy linków. Algorytm skutecznie wychwytuje linki SPAMU lub malware, który kieruje do innych podstron i skutecznie nakłada kary w rankingu wyszukiwań.

TIP 2

Nie możesz dać się nabrać na szybkie i wysokie wyniki w wyszukiwarce za pomocą kampanii profilu linków. Zdobywaj linki do Twojej strony z wiarygodnych źródeł i serwuj adres tylko w miejscach gdzie to absolutnie pomocne.

Google Hummingbird

Algorytm odpowiada za wyszukiwanie semantyczne – mające na celu analizę znaczenia fraz i odpowiedniego dopasowania wyniku wyszukiwania. Próbuje zrozumieć, czego szuka użytkownik wpisując zadane frazy. Proces wyszukiwania dotyczy tekstu pisanego i mówionego.

TIP3

Wykorzystując proces przetwarzania tego algorytmu pamiętaj aby tworzona przez Ciebie treść zawsze odpowiadała na zadane przez użytkownika pytanie. Twój tekst musi być autentyczny i zrozumiały.

Algorytmy google – lokalne wyszukiwanie

Jeszcze jest jeden bardzo istotny element wpływający na pozycję wyszukiwania, szczgólnie ważny dla mniejszych lokalnych firm.

Algorytmy google skrywają jeszcze silnik tzw „Gołębia” od ang. „Pigeon” Dodany w 2014 roku odpowiada za wyszukiwanie lokalne. Jest nakierowany na podpowiadanie najbliższych zapytaniu fraz i lokalnych firm wykorzystując pozycje wyszukującego.

5/5 - (3 votes)
Paweł Tunicki

Ta strona przechowuje pliki cookie na Twoim komputerze. Polityka Prywatności