Creosite
Chorzów 41-506, ul. Lipowa 4
hello@creosite.pl
Back

Czym jest lista kierowania w kampaniach Google Ads?

Ponowne zaangażowanie klientów albo inaczej pisząc (remarketing) to skuteczna funkcja reklamy, która może znacznie podwyższyć Twoją sprzedaż. Adresy pocztowe albo adresy email, które są udostępnianie przez Twoich klientów możesz wykorzystać jako zdefiniowane listy remarketingowe o znaczącej skuteczności.

Są jednak pewne wymogi, bez których wybrane funkcje reklamowe będą niedostępne. Jednym z nich jest spełnienie wymogu łącznych wydatków przekraczających 50 tys dolarów.

Lista kierowania w Google Ads

Kierowanie na listę klientów to funkcja kampanii google ads, która pozwala na tworzenie segmentów (zbiorów, grup) klientów skategoryzowanych na podstawie udostępnionych przez nich danych takich jak adresy email, adresy dostawy, numery telefonów. Pozwala to na celowanie reklam do osób, które już znają Twoją markę lub skorzystały z jej usług. Ciekawą opcją tej usługi jest opcja stworzenia segmentu klientów o podobnym profilu jak klienci, którzy już odwiedzili Twoją stronę.

lista kierowana w google ads

Korzyści płynące z listy kierowanej w Google Ads

  1. Możesz nawiązywać relacje lub “lojalizować” swoich dotychczasowych klientów
  2. Możesz utrzymywać z nimi kontakt i prowadzić dodatkową sprzedaż – produktu lub usługi komplementarnej
  3. Dzięki dodatkowej funkcji isty podobnych klientów możesz szukać nowych zainteresowanych o bardzo zbliżonym profilu zakupowym

Na Twojej stronie www w momencie uruchomienia wezwania do działania zapisu na cele marketingowe (pod postacią przycisku (CTA – call to action)) może okazać się, że zapisane osoby nie dokonały zakupu. Taka lista mailingowa może posłużyć jako predefiniowana lista segmentu klientów, którą google wykorzysta w kampaniach typu display w sieciach partnerskich, youtube, gmailu czy zakupach google.

Jeżeli chciałbyś dotrzeć do klientów, których profil jest najlepiej zbliżony do kupujących to rozszerzenie o listę podobnych klientów może pozwolić na pozyskiwanie nowych klientów przy zachowaniu takiej samej skuteczności.

Jak przygotować listę klientów tak aby poprawnie przesłać ją do Google?

Aby poprawnie przygotować odpowiednio sformatowaną listę możesz skorzystać z przygotowanego szablonu (link) lub własnoręcznie stworzyć taką listę. Plik rozszerzenia w którym musi być ona zapisana to CSV. Arkusz musi składać się z kolumn: „Email”, „Phone”, „First Name”, „Last Name” , „Country” i „Zip”. Google używając algorytmu SHA256 zaszyfruje jednokierunkowo listę tak aby przesył był bezpieczny 

Podsumowanie

Kierowanie na listę klientów może pomóc Ci dobyć więcej konwersji albo podnieść rozpoznawalność marki. Wykorzystując do tego gmail, youtube albo sieć reklamową możesz docierać do klientów, którzy mają podobne zainteresowania jak osoby dokonujące zakupów w Twoim sklepie. W siecach reklamowcyh Twoje reklamy mogą być bardziej spersonalizowane a stawka ustalana na podstawie zebranych informacji o działaniach Twoich klientów bardziej dopasowana.

5/5 - (1 vote)
Paweł Tunicki

Ta strona przechowuje pliki cookie na Twoim komputerze. Polityka Prywatności