Categories

Czym jest link building? Strategia budowania linków.

Link building na start – dlaczego warto wybierać również katalogi

Strategia budowania linków (link building) w pozycjonowaniu wydaje się być skomplikowana dla osób, które nie są powiązane z działalnością SEO. Niewielu z Nas zdaje sobie jednak sprawę, że część tej strategii jest łatwa i bezpieczna do wykonania już w pierwszym etapie budowania zaplecza wartościowych linków

Co to jest hiperłącze (link)?

Linki to elementy strony, które bezpośrednio prowadzą użytkownika w inne miejsca sieci. Tymi miejscami mogą być pliki (dokumenty, formaty graficzne, audio/video), strony wewnętrzne albo strony zewnętrzne.

Na czym polega Link building?

Strategia budowania zaplecza wartościowych linków jest częścią działań SEO, która pozwala podnosić ranking strony internetowej. Każdemu z Nas powinno zależeć aby źródło odnośników przychodzących do naszej witryny było wiarygodne. Intencją googla jest podpowiadać takie witryny do których ludzie często linkują (wysyłają, udostępniają, cytują). Jestto jasna informacja dla wyszukiwarki, że strona zawiera wartościowe treści, które udostępniamy. W idealnych warunkach adres naszej strony znajduje się na wysoko ocenianej (przez użytkowników i google) stronie. 

Jakiego rodzaju linki znajdują się na stronach internetowych

Nasza witryna zbudowana jest z wielu “odsyłaczy” do stron wewnętrznych i zewnętrznych. Linki dzielimy na te wewnętrzne (internal) i zewnętrzne (external). Linki zewnętrzne dzielą się dodatkowo na przychodzące (incoming) i wychodzące (outbound). Na naszej stronie powinny znajdować się połączenia linków wszystkiego rodzaju.

Od czego zacząć strategię budowania linków?

Warto w pierwszej kolejności zastanowić się jakie odnośniki już na stronie mamy a jakich potrzebujemy. Strukturę linków możemy zweryfikować za pomocą narzędzia takiego jak:

https://validator.w3.org/checklink?uri=

(Zobaczymy tutaj wszystkie linki, które znajdują się na naszej stronie)

Linki wewnętrzne

W strukturze linków wewnętrznych, które będą na stronie siłą rzeczy, musimy zadbać o odpowiednie ich nazewnictwo i wygląd. Inki wewnętrzne to adresy stron i podstron naszej www – wewnątrz witryny. Link z reguły powinien nazywać się tak samo jak obszar do którego prowadzą. Dla przykładu https://creosite.pl/strony-www/ to link do podstrony na której znają się informacje o stronach www. W tym przypadku wygląd linku jest odpowiedni i nie jest ciągiem niezrozumiałych znaków. Ten sam link możemy umieścić w tekście pod nazwą “link do strony www) – będzie to strategia umieszczenia linku wewnętrznego z tzw. Anchor textem czyli treścią linka.

Poprawne oznaczenia nazwy linków pomagają w pozycjonowaniu i podnoszą ranking strony (również na danej frazie)

Linki zewnętrzne

Dla Ciebie bardzo ważny czynnik rankingowy, który świadczy o tym jak dużo Twoja witryna jest warta w świetle innych polecających ją osób (witryn). Jeżeli do Twojej strony www linkuje strona o wysokim DA (domain authority – wysokiej mocy) to częściowo przejmujesz część “tej mocy” dla siebie. Zabawa trochę jak w Star Wars, ale można wyobrazić ją sobie w ten sposób: Jeżeli pieczesz świetny chleb i  zostanie on polecony przez znanego kucharza to siłą rzeczy twoja piekarnia będzie bardziej rozpoznawalna.

Na początku może być Ci bardzo trudno o wartościowe polecenie z zewnątrz. Jeżeli firma i marka nie jest rozpoznawalna to dlaczego ktoś miałby ją polecać? Zanim pochwalisz się wartościową stroną internetową albo dobrym merytorycznym wpisem, spróbuj umieścić swój adres strony w tzw. Katalogach firm. Są to miejsca przypominające dawne “książki telefoniczne” w których znajdywały się numery telefonów i adresy osób.

W katalogach firm można umieszczać dane oficjalnie dostępne takie jak: adres, numer telefonu, email czy właśnie strona www. Dzięki temu, że bazy firm to strony, które już mają swoja historię ich domeny mają wysoki współczynnik DA. Swoją strategię budowania linków zewnętrznych możesz rozpocząć od umiejętnego umieszczenia adresu strony w takich katalogach.

Pamiętaj, że najlepszym źródłem będzie zawsze link strony poświęconej tematyce powiązanej z Twoją działalnością (blogi, fora specjalistyczne, grupy tematyczne)  Poniżej wysyłam jednak kilka katalogów w których możesz zastanowić się nad bezpłatnym mieszczeniem swojej wizytówki.

  1. https://panoramafirm.pl
  2. https://www.baza-firm.com.pl/
  3. https://www.linkedin.com
  4. https://www.google.com/intl/pl_pl/business
  5. https://www.bingplaces.com/
  6. https://www.yellowpages.pl/
slask