Optymalizacja witryny internetowej a kanały sprzedaży. Gdzie sprzedajemy?
AutorPaweł Tunicki
Opublikowany
4 czerwca, 2019
Raport z marketingu bezpośredniego dla konsumentów (D2C) w 2019 roku jasno określa, że SEO (search engine optimization) jest jednym z kluczowych kanałów sprzedaży dla marek. Optymalizacja witryny internetowej wpływa na ruch organiczny (nieodpłatny) czyli wyniki wyszukiwania strony i pozwala pozyskiwać ruch naturalny.
W ramach SEO warto jest pamiętać o kilku punktach:
Treści na stronie powinny być dopasowane do zapytania odwiedzającego. W pierwszym etapie korzyścią nie musi być sprzedaż. Użytkownik powinien znaleźć odpowiedź na zadane przeglądarce pytanie lub frazę
Optymalizacja witryny internetowej struktury i kodu strony powinna odpowiadać zasadom budowania strony wg. wytycznych W3C (World Wide Web Consortium) Przyda się tutaj znajomość budowy strony w oparciu o HTML i język stylów (CSS). Każda strona powinna przekazywać istotne informacje dla przeglądarki – rodzaj dokumentu html, język docelowy, stronę kodową. Struktura witryny nie może zawierać błędów, a elementy seo takie jak nagłówki, listy, frazy kluczowe powinny być wyróżnione.
Trzeba pamiętać, że SEO jest elementem pozycjonowania na które składa się jeszcze budowa linków, marketing treści i analityka internetowa.
Najważniejsze kanały za pomocą których sprzedajemy w e-commerce to: