Raport z marketingu bezpośredniego dla konsumentów (D2C) w 2019 roku jasno określa, że SEO (search engine optimization) jest jednym z kluczowych kanałów sprzedaży dla marek. Optymalizacja witryny internetowej wpływa na ruch organiczny (nieodpłatny) czyli wyniki wyszukiwania strony i pozwala pozyskiwać ruch naturalny.
W ramach SEO warto jest pamiętać o kilku punktach:
- Treści na stronie powinny być dopasowane do zapytania odwiedzającego. W pierwszym etapie korzyścią nie musi być sprzedaż. Użytkownik powinien znaleźć odpowiedź na zadane przeglądarce pytanie lub frazę
- Optymalizacja witryny internetowej struktury i kodu strony powinna odpowiadać zasadom budowania strony wg. wytycznych W3C (World Wide Web Consortium) Przyda się tutaj znajomość budowy strony w oparciu o HTML i język stylów (CSS). Każda strona powinna przekazywać istotne informacje dla przeglądarki – rodzaj dokumentu html, język docelowy, stronę kodową. Struktura witryny nie może zawierać błędów, a elementy seo takie jak nagłówki, listy, frazy kluczowe powinny być wyróżnione.
- Trzeba pamiętać, że SEO jest elementem pozycjonowania na które składa się jeszcze budowa linków, marketing treści i analityka internetowa.
Najważniejsze kanały za pomocą których sprzedajemy w e-commerce to:
- Social media
- SEO
- Strony www – ruch bezpośredni
W przypadku punktu 3 nasza strona ma już swoją pozycję, jest wypromowana i większość zainteresowanych zna adres strony.
Następne w kolejności generatory leadów (źródła pozyskiwania klientów) to:
-
- SEM (reklamy płatne i PPC – pay per click)
- Sklep fizyczny
- Partnerstwa i współprace z markami
5/5 - (5 votes)