Creosite
Chorzów 41-506, ul. Lipowa 4
hello@creosite.pl
Back

Optymalizacja witryny internetowej a kanały sprzedaży. Gdzie sprzedajemy?

Raport z marketingu bezpośredniego dla konsumentów (D2C) w 2019 roku jasno określa, że SEO (search engine optimization) jest jednym z kluczowych kanałów sprzedaży dla marek. Optymalizacja witryny internetowej wpływa na ruch organiczny (nieodpłatny) czyli wyniki wyszukiwania strony i pozwala pozyskiwać ruch naturalny.

W ramach SEO warto jest pamiętać o kilku punktach:

  1. Treści na stronie powinny być dopasowane do zapytania odwiedzającego. W pierwszym etapie korzyścią nie musi być sprzedaż. Użytkownik powinien znaleźć odpowiedź na zadane przeglądarce pytanie lub frazę
  2. Optymalizacja witryny internetowej struktury i kodu strony powinna odpowiadać zasadom budowania strony wg. wytycznych W3C (World Wide Web Consortium) Przyda się tutaj znajomość budowy strony w oparciu o HTML i język stylów (CSS). Każda strona powinna przekazywać istotne informacje dla przeglądarki – rodzaj dokumentu html, język docelowy, stronę kodową. Struktura witryny nie może zawierać błędów, a elementy seo takie jak nagłówki, listy, frazy kluczowe powinny być wyróżnione. 
  3. Trzeba pamiętać, że SEO jest elementem pozycjonowania na które składa się jeszcze budowa linków, marketing treści i analityka internetowa.

Najważniejsze kanały za pomocą których sprzedajemy w e-commerce to:

  1. Social media
  2. SEO
  3. Strony www – ruch bezpośredni

W przypadku punktu 3 nasza strona ma już swoją pozycję, jest wypromowana i większość zainteresowanych zna adres strony. 

Następne w kolejności generatory leadów (źródła pozyskiwania klientów) to:

    1. SEM (reklamy płatne i PPC – pay per click)
    2. Sklep fizyczny
    3. Partnerstwa i współprace z markami
5/5 - (5 votes)
Paweł Tunicki

Ta strona przechowuje pliki cookie na Twoim komputerze. Polityka Prywatności