Categories

optymalizacja www a kanały sprzedaży. Gdzie sprzedajemy?

Raport z marketingu bezpośredniego dla konsumentów (D2C) w 2019 roku jasno określa, że SEO (search engine optimization) jest jednym z kluczowych kanałów sprzedaży dla marek. Optymalizacja www wpływa na ruch organiczny (nieodpłatny) czyli wyniki wyszukiwania strony i pozwala pozyskiwać ruch naturalny.

W ramach SEO warto jest pamiętać o kilku punktach:

  1. Treści na stronie powinny być dopasowane do zapytania odwiedzającego. W pierwszym etapie korzyścią nie musi być sprzedaż. Użytkownik powinien znaleźć odpowiedź na zadane przeglądarce pytanie lub frazę
  2. Optymalizacja www struktury i kodu strony powinna odpowiadać zasadom budowania strony wg. wytycznych W3C (World Wide Web Consortium) Przyda się tutaj znajomość budowy strony w oparciu o HTML i język stylów (CSS). Każda strona powinna przekazywać istotne informacje dla przeglądarki – rodzaj dokumentu html, język docelowy, stronę kodową. Struktura witryny nie może zawierać błędów, a elementy seo takie jak nagłówki, listy, frazy kluczowe powinny być wyróżnione. 
  3. Trzeba pamiętać, że SEO jest elementem pozycjonowania na które składa się jeszcze budowa linków, marketing treści i analityka internetowa.

Najważniejsze kanały za pomocą których sprzedajemy w e-commerce to:

  1. Social media
  2. SEO
  3. Strony www – ruch bezpośredni

W przypadku punktu 3 nasza strona ma już swoją pozycję, jest wypromowana i większość zainteresowanych zna adres strony. 

Następne w kolejności generatory leadów (źródła pozyskiwania klientów) to:

  1. SEM (reklamy płatne i PPC – pay per click)
  2. Sklep fizyczny
  3. Partnerstwa i współprace z markami
slask