Categories

Wyszukiwanie fraz kluczowych – jakich błędów unikać?

Zabawa w pozycjonowanie polega na wielu czynnikach, które określane są przez algorytmy google’a. Silniki weryfikujące treść dysponują zestawem wytycznych odnośnie fraz kluczowych, konstrukcji strony, informacji lokalnych, treści i linków. 

Jednym z najbardziej istotnych elementów w działaniach SEO jest keyword research. To zespół działań mających na celu rozpoznanie i planowanie prac związanych z frazami kluczowymi. Na tym etapie pozycjonowania często popełniamy najwięcej błędów.

Wyszukiwanie fraz kluczowych i popełniane błędy.

Staramy umieszczać treści – najbardziej według Nas trafne.

Nasze przewidywania mogą być dalekie od tego czego szukają potencjalni klienci. Jeżeli sprzedajesz akumulatory  i najwięcej wejść na stronę masz dzięki zapytaniu o akumulator – to wywód na temat elektryki może “przywieźć” na stronę zupełnie inne osoby.

 

Weryfikacja wyników wyszukiwania po zadanej frazie.

Jeżeli chcesz zbliżyć się do istotnych tematów powiązanych z frazą kluczową – sprawdź co odpowiada google na zadane pytanie. Może się okazać, że treść, którą przygotowujesz dla słowa kluczowego jest zupełnie inna niż interpretacja wyszukiwarki. Sprawdź jaki jest ranking danej frazy i co pokazuje google w odpowiedzi na zadane pytanie. Wyniki i podpowiedzi na dole strony to często zadawane pytania.

 

Odrzucanie fraz z tzw. Długim ogonem.

Budowa fraz kluczowych z długim ogonem ma dwie szkoły. Jedna z nich opisuje to budowanie frazy składające się z kilku lub wielu słów, a druga dopieranie i budowanie strategii fraz dla mało popularnych słów. Zakłada się że frazy z długim ogonem generują mniejszy ruch ale zwykle mają większą konwersję w sprzedaży. Dla przykładu fraza “kup skarpetki” może być użyta z długim ogonem jako “kup oddychające skarpetki do biegania”

 

Niezrozumiałe frazy kluczowe.

Podczas strategii budowania fraz powinniśmy zapytać znajomych i potencjalnych klientów jak nazywają Twoją usługę lub produkt, który oferujesz. Dowiedz się z czym im się kojarzy. Sprawdzisz w ten sposób jakiego języka używają i które słowa są im bliższe.

 

Używanie wielu tych samych fraz w artykule.

Powtarzanie fraz kluczowych na stronie w nieskończoność po pierwsze nie wygląda dobrze a po drugie to wskazówka dla silnika google, że próbujemy w sposób oszukać algorytm i wspiąć się na wynikach wyszukiwania nie oferując dobrej treści. Frazy na stronie powinny być zróżnicowane. Korzystajmy z synonimów i wyrazów, które określą cel.

 

Nie bierzemy pod uwagę działań konkurencji.

Musisz mieć świadomość jakie firmy konkurują z Tobą w zakresie sprzedaży produktów i usług. Zobacz jakie podpowiedzi fraz pojawiają się podczas wpisywania adresu strony konkurenta do przeglądarki. Często wiele fraz i ich pochodnych znajduje się na stronach konkurencji. Kopiowanie ich może nie przynieść dobrych rezultatów, ale szersze i bardziej merytoryczne wpisy z ich modyfikacjami już tak. Wyszukiwanie fraz kluczowych możesz rozpoczać korzystając z narzędzi takich jak:

  1. https://www.keywordtooldominator.com/k/google-autocomplete-keyword-tool
  2. https://smallseotools.com/keyword-position/
  3. https://www.alexa.com/

Dowiedz się więcej w serii o pozycjonowaniu i skorzystaj z naszych wpisów:

  1. https://creosite.pl/optymalizacja-www/ 
  2. https://creosite.pl/title-tag/ 
  3. https://creosite.pl/podstawowe-wskazniki-google-analytics/
  4. https://creosite.pl/link-building/
slask